Sunday, June 20, 2010
សទ្ធាក្នុងព្រះពុទ្ធសាសនា
ពាក្យថាសទ្ធាមានន័យច្រើនយ៉ាងអាស្រ័យទៅលើលទ្ធិសាសនានីមួយៗ។សទ្ធាក្នុងព្រះពុទ្ធសាសនាមានន័យថាជាជំនឿដែលអាស្រ័យដោយការយកបញ្ញាមកពិចារណារួចហើយសុំជឿ។ព្រះពុទ្ធបរមគ្រូទ្រង់ត្រាស់ថា៖ម្នាលភិក្ខុទាំងឡាយអ្នកចូលចូលមកស្តាប់តថាគតហើយពិចារណារួចហើយប្រតិបត្តិឪ្យឃើញថាបានលទ្ធផលហើយសុំអ្នកទាំយឡាយជឿចុះ។អ្នកទាំងឡាយត្រូវយកបញ្ញាមករិះគិតឪ្យបានសព្វគ្រប់ចំពោះពាក្យដែលអ្នកទាំងអស់គ្នាបានស្តាប់បានលឺពីសំណាក់បុគ្គលណាម្នាក់។បើអ្នកទាំងឡាយចេះតែជឿដោយគ្មានការពិចារណានោះលទ្ធផលនៃការជឿរបស់អ្នកនឹងទៅជាអាសារឥតការជាកើជាមិនខានឡើយ។ការដែលអ្នកទាំងឡាយជឿខុសនឹងមកនូវការយល់ខុសការយល់ខុសនឹងនាំមកនូវការពិចារណាត្រិះរិះគិតក៏ខុសផងដែរការត្រិះរិះខុសនឹងនាំមកនូវការនិយាយខុសការនិយាយខុសនឹងនាំមកនូវការធ្វើក៏ខុសដែរការចិញ្ចឹមជីវិតក៏ខុស ការព្យាយាមក៏ខុសការតាំងចិត្តក៏ខុសការធ្វើសមាធិក៏ខុសរហូតដល់ការប្រឹងប្រែរបស់អ្នកទាំងឡាយក៏ដល់នូវការខាតបង់ពេលវេលានិងធនធានទៀតផង។សទ្ធាក្នុងព្រះពុទ្ធសាសនាមានន័យថាការជឿទៅលើហេតុផលដែលសមរម្យមានតិកតាងច្បាស់លាស់មិនលាក់លៀមបន្លំផ្សំនិងការបោកប្រាស់។តើសទ្ធាយ៉ាងម៉េចដែលចំជាសទ្ធារបស់ព្រះពុទ្ធសាសនា?សទ្ធាក្នុងព្រះពុទ្ធសាសនាមាន៤យ៉ាងគឺ៖១កម្មសទ្ធាការជឿទៅលើទង្វើសព្វបែបយ៉ាងរបស់ខ្លួនឯងទាំងខាងផ្លូវកាយផ្លូវវាចានិងផ្លូវចិត្ត។ទោះជាកម្មធ្វើនៅទីកំបាំឬទីវាលក៏ដោយតែកម្មទាំងនោះវាចូលទៅជ្រកក្នុងមនោវិញ្ញាណរបស់យើងហើយអាស្រ័យនៅក្នុងខួរក្បាលយើងរហូតដល់អសង្ខ័យជាតិមិនបាត់បង់ទៅណាតាមរូបរាង្គកាយយើងឡើយមានឪកាសកម្មនៅចេញមកឪ្យផលតាមសមគួរនិងទង្វើររបស់ខ្ឡួនដោយគ្មាននណម្នក់ប្រគល់ឪ្យឡើយ។២វិបាកសទ្ធាការជឿទៅលើលទ្ថផលដែលយើងទទួលបានទោះជាអក្រក់ល្អមានក្រខ្វះខាតក៏យើងមិនមានអាក់អន់ស្រពន់ចិត្តអ្វីចំពោះអ្នកណាដែរមានឪពុកម្តាយ ឬក៏អាទិទេពណាមួយនោះទេអ្វីៗគឺកើតមានកំណើតអំពីខ្លួនឯងទាំងអស់មានតែការខំព្យាយាមបំពេញការងាររៀនសូត្រនិងសេចក្តីល្អដើម្បីកែឆ្នៃនិងត្រួសត្រាយផ្លូវទៅរកសេចក្តី។៣កម្មសកតាសទ្ធាគឺកម្មជារបស់ខ្លួនគ្មាននណាចែកឬផ្តល់ឪ្យនោះទេគឺថាខ្លួនយើងអ្នកធ្វើគឺខ្លួនយើងអ្នកទទួល។មាតាបុតាគ្រន់តែបានផ្តល់ឪ្យយើងបានត្រឹមតែរូបកាយតែចិត្តវិញ្ញាណវាសនាកម្មផ្សេងៗគឺជាកំណប់ព្រេងដែលយើងបានសន្សំទុកអស់កាលដ៏យូរមកហើយបូកផ្សំនិងបច្ចុប្បន្នកម្មរបស់យើងផងរួមបញ្ចូលគ្នាចេញជាលទ្ធផលឪ្យយើងឃើញក្នុងពេលឥឡូវនេះ។៤តថាគតពោធិសទ្ធការជឿការត្រាស់ដឹងរបស់ព្រះសម្មាសម្ពុទ្ធជាម្កុដត្រៃភពថាជាបគ្គលឯកជាបរមគ្រូក្នុងលោករកបុគ្គលណាមួយមកប្រៀបពុំបាន។ព្រោះដោយសារព្រះអង្គទ្រង់ត្រាស់សំដែងនូវមគ្គបដិបទាជាផ្លូវឆ្លងចាលលោកទាំង៣គឺ៖កម្មលោក(លោកដែលជោគជាំទៅដោយកម្មគុណទាំង៥មានរូបសម្លេង ក្លិនរស ផោតព្វនិង ធម្មារម្មណ៍)រូបលោក(លោកដែលជាប់ជំពាក់ដោយរូបមានព្រហ្មលោកជាដើម)អរូបលោក(សភាពឬទីស្ថានដែលមិនមានរូបសំដល់មនោគតិដែលត្រាចរង្គត់រកទីជំរកគ្មាន អរូបព្រហ្ម)។ព្រះពុទ្ធបរមគ្រូព្រះអង្គបានរកឃើញនូវផ្លូវដ៏ប្រសើរឆ្ពោះទៅដល់ការអស់ទៅនូវកងកិលេសាសវកសព្វបែបយ៉ាងចំពោះព្រះអង្គហើយសំដែងនូវមគ្គធម៌ទាំងធ្វើឪ្យសត្វលោក១ភាគធំបានរួចចាកទុក្ខនិង២ភាគធំទៀតកំពុងព្យាយាមតាមមគ្គារបស់ព្រះអង្គហើយនិងបានរួចចាកទុក្ខក្នុងពេលបច្ចុប្បន្ននិងអនាគត។ អ្នកប្រាជ្ញពិភពលោកមួយចំនួនធំកំពុងតែស្រាវជ្រាវរាវរកនិងដកពិសោធន៍ចំពោះពុទ្ធដិការដែលជាបរមពុទ្ធោវាទដ៏មានអត្ថន័យខ្លឹមសារលក្ខណៈវិទ្យាសាស្រ្តនិយមនិងដល់សត្វលោកក្នុងពេលបច្ចប្បន្ននិងទៅអនាគតយ៉ាងមានប្រសិទ្ធិភាពបំផុតសម្រាប់សន្តិភាពនិងស្ថេរភាពក្នុងពិភពលោកយើងទាំងមូលនេះ។ព្រោះអ្នកស្រវជ្រាវទាំងបានពន្យល់និងអត្ថាធិប្បាយថាព្រះពុទ្ធសាសនាមិនដែលមានប្រវត្តិសង្រ្គាមសំលាប់រង្គាលដោយសារបុព្វហេតុសាសនាឡើយ។សទ្ធាក្នុងព្រះពុទ្ធសាសនានេះមានបរិយាយវែងឆ្ងាយណាស់ក្នុងគុម្ពីរព្រះត្រៃបិដកតែទីនេះគ្រាន់តែជាចំណែកដ៏សែនតូចមួយប៉ុណ្ណឹង។(រិនសារ៉ូកូរ៉េខាងត្បូង)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment